Skip to content
06-34230304 info@organizenow.nl
professional organizer

10 redenen om een organizer in te schakelen

Een organizer kan jou helpen met opruimen, maar wanneer schakel je een professional organizer nog meer in?
Ik geef je hier 10 redenen wanneer je dit kan doen:

  1. Je wil wel opruimen en organiseren maar je komt tijd te kort
  2. Je gaat verhuizen
  3. Je gaat verbouwen
  4. Je werkt vanuit huis
  5. Bij een grote gebeurtenis in je leven, denk aan verlies, scheiding, geboorte
  6. Je admin is een complete ramp
  7. Als je die ene ruimte maar niet op orde krijgt en je hebt alles al geprobeerd
  8. Wanneer je meer routine kan gebruiken in je dagelijkse leven
  9. Als (liefdevolle) stok achter de deur
  10. Als je gewoon geen idee hebt waar en hoe je moet beginnen

Herken jij je in 1 van deze opties? Hieronder wat meer uitleg over het samenwerken met een organizer:

  1. Je wil wel opruimen en organiseren maar je komt tijd te kort

Hoe je het ook wendt of keert, opruimen kost nou eenmaal tijd, zeker als je het goed wilt doen. Als je eindelijk de tijd hebt gevonden en een start hebt gemaakt kan het zomaar gebeuren dat je verzandt in details en dat je project niet af komt.

Dus als opruimen al een hele tijd op je to-do lijst staat, maar het komt er niet van: schakel hulp in van een professional. Een organizer helpt je door het opruimproces en zorgt ervoor dat jij dat project deze keer wel af krijgt. Er wordt een systeem aangebracht wat je zelf kan onderhouden. Zo halen we het beste uit je ruimte en kun jij genieten van het behaalde resultaat.

  1. Je gaat verhuizen

    Wanneer je gaat verhuizen komt er veel op je af, er moet veel geregeld worden. Een professional organizer kan je helpen voor, tijdens en na de verhuizing. Deze investering levert je veel tijd en zelfs geld op (minder spullen = minder dozen in de verhuiswagen/ opslag) Voorafgaand de verhuizing kan een organizer je helpen met ontspullen, zo weet je precies wat er meegaat naar je nieuwe huis en neem jij alleen die spullen mee die ook echt een plekje op het nieuwe adres moeten krijgen.
    Ook is je huis al een stuk leger, super handig voor de verkoopfoto’s van je huidige huis. We kunnen helpen de spullen alvast in te pakken en eenmaal verhuisd kan een organizer je helpen uitpakken. Alles wordt uitgepakt en opgeruimd, er wordt systeem aangebracht zodat jij straks meteen alles weer kan vinden en je in no-time thuis voelt op je nieuwe stek.

  2. Je gaat verbouwen

    Een verbouwing is een intense bezigheid die tijd en geld kost, een organizer kan je helpen opruimen voorafgaand de verbouwing en meedenken over de nieuwe inbouwkast zodat het er na de verbouwing er georganiseerd, functioneel en mooi uit ziet. Want hoe goed je voornemens ook zijn om alles spik en span te houden, als er geen systeem is dan is er kans dat je weer in je oude (rommelige) gewoontes vervalt en dat er overal weer stapels ontstaan. Een organizer kan je helpen de ruimte zo in te delen dat je het gemakkelijk opgeruimd kan houden.

  3. Je werkt vanuit huis

Als je thuiswerkplek georganiseerd is, heb je overzicht en als je overzicht hebt kun je je focussen op je werk! Een organizer kan structuur aanbrengen op jouw werkplek, alle documenten (online/ fysiek) organiseren en jouw werkplek optimaliseren! Ik heb eerder een blog geschreven over je thuiswerkplek.

  1. Bij een grote gebeurtenis in je leven, denk aan verlies, scheiding, geboorte

Wanneer er grote dingen gebeuren zoals een geboorte van een baby, het overlijden van een dierbare, een scheiding, gezondheidsproblemen, mantelzorg, dan ligt je aandacht even niet bij je huis, terwijl het juist zo’n belangrijke plek is om tot rust te komen en weer op te laden. Wordt je geleefd door je omstandigheden en heb je even geen puf voor je huis dan kun je besluiten een organizer je te laten helpen met het organiseren van alle babyspullen, met het waardig uitzoeken van de spullen na het overlijden van je dierbare, helpen om een frisse start te maken en het creëren van je eigen plek na een scheiding.

  1. Je admin is een ramp

Heb jij stapels papier en loop je al een flinke tijd achter met het uitzoeken en opbergen van je documenten? Zie je er als een berg tegenop? Je kan dit samen met een organizer aanpakken, in no time weer grip op de stapels én een systeem wat voor jou werkt om je papieren te bewaren. Zo blijf je georganiseerd als je je nieuwe systeem blijft onderhouden.

  1. Als je die ene ruimte maar niet op orde krijgt

Ken je dat, dat je alles probeert maar dat die ene ruimte maar rommelig blijft ogen. Of ongezellig, wat is dat toch? Het kan zijn dat het je kelder is, of juist de zolder, of die ene kamer, wat je ook probeert. Een professional organizer kijkt hier zo doorheen en voor je het weet is de ruimte getransformeerd naar een functionele, opgeruimde plek waar je trots op bent.

  1. Wanneer je meer routine wil in je dagelijkse leven

Als je je dagelijkse taken en routines goed georganiseerd hebt dan loopt je huishouden als een geoliede machine, maar, dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een organizer kan je helpen door je dagelijkse taken onder de loep te nemen en helpen meer structuur aan te brengen zodat jij meer tijd over houdt om die dingen te doen waar je blij van wordt. Meer tijd voor jezelf en minder tijd kwijt aan het managen van al je taken en spullen.

  1. Als (liefdevolle) stok achter de deur

Als je écht wilt opruimen, maar je stelt het steeds uit, of je krijgt het niet in je eentje voor elkaar dan kan het zijn dat een organizer jou net wel dat extra zetje geeft, die je stok achter de deur is. Alleen al het weten dat je je vooruitgang gaat bespreken tijdens de volgende afspraak kan je aanmoedigen om lekker door te gaan tussen de sessies door.

  1. Als je gewoon geen idee hebt waar en hoe je moet beginnen

Je spullen nemen je huis over en je weet niet meer hoe je het voor elkaar kan krijgen om het op te ruimen. Dan kan een organizer je helpen. Soms is er een extra uitdaging doordat er factoren meespelen als ADHD of verzameldwang. Door een plan van aanpak met een tijdlijn is er weer zicht op een opgeruimd huis.

Hulp van OrganizeNow

Soms is het fijn om extra hulp te hebben bij die dingen die je al langer uitstelt. Door het hebben van een plan en door samen stappen te zetten zorgen we weer voor structuur en overzicht.

Het heeft niet alleen effect op je spullen, maar ook op jezelf. Je huis wordt weer een plek waar rust en ruimte is en waar je je omringd met die dingen die belangrijk voor je zijn. Ik help je graag, Organizenow helpt jou het beste uit je huis, kantoor en tijd te halen.

 

 

#organizer #professionalorganizer #opruimcoach #opruimen #structuur #overzicht

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Back To Top